leogroda.blogg.se

Om allt och inget. Om livet som mamma, fru, vän och människa. Om det som berör om det som får mig att le.

Lördag

Publicerad 2014-04-05 23:13:49 i Allmänt,

Helgen spenderas på jobb. Jag älskar att jobba helg, mycket kunder och mycket att göra. 
Idag blev jag hotad och blev kallad en massa fula ord. Vakt fick inkallas och jag skakade i hela kroppen av adrenalin. Att folk kan vara såna svin och bete sig på detta sätt förundras jag över varje gång. 
Maken och barnet kom och hämtade mig sen och hjärtat skuttade lite extra. Att få krama och pussa på sitt barn på jobbet är lite extra härligt. Kanske är det så att jag kan plocka fram det minnet nästa gång jag har en dålig dag på jobb. Det är det minnet när jag går hand i hand med sonen i varuhuset, åker hissen, visar lagret och minnet av en varm kram och det vackraste leendet i världen. Ett leende riktat mot mig. 
Det är det minnet jag plockar fram när nästa arga/bittra/aggressiva/hotfulla kund visar den sidan. 
 
Kunden idag lyckades inte med att sänka mig. Han vara bara en idiot i mängden och är inte värd något i mina ögon. 
Kvällen har varit fantastisk men mys och kel, godis och ny film. 
Nu är jag laddad med energi inför morgondagen och somnar med ett varmt hjärta. 
 
Hoppas ni alla har haft en bra dag och att solen skiner på er imorgon. 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela