leogroda.blogg.se

Om allt och inget. Om livet som mamma, fru, vän och människa. Om det som berör om det som får mig att le.

Det räcker nu!!

Publicerad 2013-09-04 10:47:55 i Allmänt,

bär jag vaknar så har jag en ful ovana. Mobilen. Innan jag stiger upp så kollar jag lite FB, instagram, tidningen och bloggar. Jag borde sluta med detta beroendet men jag kan inte. Det är på något sätt skönt att vakna till (som idag) vackra bilder tagna av min fina svåger. En bild på hösten. En enkel bild som för mig förmedlar mycket känsla och hur vackert livet kan vara. Eller bara ett simpelt godmorgon från en vän. 
 
Men när jag skrollar ner lite och möts av åsikter som för mig är helt oacceptabelt, då vänder morgonen och blir mörk. Människor tycker olika. Vi är olika. Utseende och insidan är olika. 
När DU lägger ut en länk eller en åsikt om SD, rasism eller att alla inte är lika mycket värda, att alla inte är välkomna till detta land.  Då mår jag på riktigt dåligt. Vad är det för fel på dig?? Du hävdar att du får tycka som du vill. Att alla tycker  olika. Absolut. Jag hävdar att alla bör behandlas lika trots att vi ser olika ut. Men du skjuter dig själv i foten när du säger och sprider denna gift. Det handlar enbart om att de människor som inte liknar en svensk på 1300-talet får bo här. För du har väl sett svenskarna idag? I alla olika former, färger och storlekar. 
 
Smygrasism från varannan "vän" på FB nu. Jag har tröttnat på era ruttna åsikter. Var är medmänskligheten? I press delete "friend". 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-09-04 20:29:54

Bara bort bort med dem! Jag har kanske en som jag ska ta bort.. Kärlek till dig!

Postat av: MaMo

Publicerad 2013-09-05 09:14:23

Håller med Jenny, bara att ta bort
Kram bästa <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela