leogroda.blogg.se

Om allt och inget. Om livet som mamma, fru, vän och människa. Om det som berör om det som får mig att le.

Fab Mamas Blogevent 2013

Publicerad 2013-09-24 13:40:12 i Allmänt,

Lördag morgon och dagen var här. Jag Jenny och Ingela plockade upp Alexandra och satte kurs mot Hällsnäs.
Vägen dit var så vacker. Sjön låg spegelblank och vi blev helt betagna av utsikten.
                                                                
 
Framme på Hällsnäs så la sig Ingela på tutan för att meddela vår ankomst. Haha. Mira, Mallin och Malin hälsade oss välkomna med kramar och jag kände mig redan trygg och lycklig i deras sällskap. Jag fick också redan här träffat och kramat om den mest fantastiska rumskompisen jag kunnat önska mig. Denna tjej gjorde min helg riktigt bra och jag är så glad över att fått sova i din fislukt ;) Hon är desutom otroligt duktig på att sminka och ge tips på hur man kan bli snyggare. Tack för att du gjorde en extreme makeover på mig, och tack för alla skratt och bus
<3 <3 Fisen <3 <3 
 
                                                             
 
 
 
                                                                
 
Vi välkomnade med rosa bubbel och en god chokladbit från Anthon Berg . Fler och fler annlände och mycket skratt och skrålande fyllde vackra Hällsnäs. När alla var på plats så var det dags för lunch. Buffé med massa gott. Räkor, lax, kyckling, sallad, coscous, pasta, bröd, kex, ost, skaldjurssoppa coh vegetarisk soppa. Jises med mat och god var den med. Under lunchen så fick vi lyssna på Stena Line som höll en föreläsning, bra tips om parfymen och nyheter som dyker upp. Jag blev väldigt sugen på en ny parfym igen, och speciellt att köpa av någon som var så kunnig inom detta området. Jag hade iof tur och vann en parfym från just Stena Line :) Men det är ju kanske kul att ha lite olika dofter att välja på. 
Sen väntade minimässa. Jag fastnade direkt för FliZans färgglada kläder och en mössa till sonen fick följa med hem. Han blev så glad och hade den med sig till dagis och visade stolt upp sin nya mössa. 
MeandI var också på plats och hade ett kanon erbjudande för oss Fab mamas. Fab som jag är så köpte jag ett par mjukisbyxor. Det är helt galet så sköna dem är. Den känns inte att jag har några byxor på mig :)
En annan produkt jag blev helt och hållet kär i var Castus frukstänger. Gjorda på helt naturliga råvaror med dadlar som en grund, smaksatta med t.ex blåbär, jordgubb eller blåbär. Ett perfekt mellanmål eller varför inte bara ta en när man är sugen på något sött och gott. Vi fick med oss en goodibag och jag hoppas verkligen att jag snart hittar dessa produkter i affären här i byn. 
Pimp my V stod på schemat. Inga män var tillåtna upp på övervåningen, fickspegel skulle medtagas och inga fotografier var tillåtna att tas.. så jag säger inget mer än att det var spännande ;)
Haha. V stod inte för det ni i era snuskiga tankar tänkte (fyy er ;) ) V..äska. JA! Väska!!
Panduro sponsrade oss alla med en väska som vi skulle pimpa. Så här snygg blev min och jag är otrolig nöjd.. haha.
                                          
 
Under tiden som vi knepade och knåpade med väskorna så bjöd Lipton på fika. Ett nytt gott te och vackra cupcakes, Mums. Jag som alltid har socker eller honung i mitt te behövde inte det i detta.Green Tea strawberry cupcake. Väldigt gott och bra att slippa det extra söta.
Vi fick lyssna på en föreläsning ang plastikkirurgi. Och det var intressant att lyssna på. Dock så är jag lite delad ang plastikkirurgi. Ja till det om man varit med om en olycka eller liknande. Men jag hejjar mer på att jobba upp sitt psyke och älska sig för den man är och så man är skapt. Men sammtidigt förstår jag att det finns ett behov ute i världen att göra vissa ingrepp. 
Nu var det dags för att få våra rum. och vilket rum det var. Nr4 i mitt hjärta ;) Jag och Therese slappade lite på rummet och sen var det full fart för fix och dricka. Bubbel och sminkning. Fina Therese bjöd på MASSA snax och ja, hela sig själv. Givmild och alldeles underbar. 
Middagen började med mer bubbel och dessa tre helt fantastiska tjejer mötte oss alla.
 
                                                        
Till förrätt 
Pilgrimsmussla . Jag har längtat efter att få prova detta och det levde verkligen upp till mina förväntningar. Maken fick ett "HA! jag äter pilgrimsmussla just nu" på sms. Han har ju också längtat..
 
                                                        
                                                        
 
Till huvudrätt var det den mest himmelsrika TORSK (eller toschk som dalmåsarna säger) jag ätit. Jag ville verkligen inte att den skulle ta slut.
 
                                                       
 
Efterrätt var en blandning med sorbet, glass och melon.. Tror jag ;) Gott var det med och den enda bilden jag har där är på en tom tallrik ;)
Jag får be om ursäkt för mina dåliga bilder, mörka bilder. Men min bordsgranne är en sådan där proffsig och duktig fotograf och hon gillade inte när man använde blixten ;) Däremot är min bordsgranne helt ljuvlig och jag hoppas att jag träffar henne fler gånger i livet. 
Therse McDonald stod för underhållningen vid middagen och herre min gud vad hon underhöll!! Jag skrattade så mycket så jag knappt fick luft. Hon var så bra och igenkänningsfaktorn var total. Försökte återberätta för Jonas här hemma, men gick verkligen inte. Vilken talang hon är. TACK Therese!
 
Musikquiz med Götz kalas , vilket är synd att säga, men vi vann verkligen inte. Jag skyller på språkbarriärer i laget ;)
Dans, dans daaaaaans. . eller snarare "dans" hela natten lång. Min bordskamrat Johanna var en jäkel på att skaka rumpa och där äntligen klickade vi ;)
Vi hade så roligt och jag är så glad för att min fina syster drog med mig på detta event, Otroligt bra planerat från inbjudan till hejdå kramar. Vilka människor jag har mött. Och egentid med syster och Ingela utan barn. 
 
 
 
 
 Så än en gång stort tack Mira, Malin och Malin för denna helg. Tack Jenny och Ingela för att ni är ni och jag har haft det så bra med er.
Sist men Inte minst. TACK The lodge för min vinst. <3 Kan knappt tro att jag fick åka hem med denna vinst
 
                                                             
 
Mer om det galna goodiebagen kommer ikväll. Den var helt proppfyllt. Och sen fick vi ju ytterligare 4 goodies. Jises vilka sponsorer!!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: jenny

Publicerad 2013-09-25 11:05:08

TACK för att du följde med oss. Du får fram fina sidor hos mig haha. Pok

Svar: Haha. Vi tar fram det bästa av varandra ;)
leogroda.blogg.se

Postat av: Morhanna

Publicerad 2013-09-25 15:43:26

<3 <3 <3

Svar: min fina stjärna
leogroda.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela