leogroda.blogg.se

Om allt och inget. Om livet som mamma, fru, vän och människa. Om det som berör om det som får mig att le.

En vanlig dag?

Publicerad 2013-08-27 09:33:59 i Allmänt,

Mensen är försenad ett par dagar. Den gör så ibland, en gång om året ca har jag märkt. Mensen som alltid annars kommer väldigt punktligt. Samma dag, samma tid. 
Denna gången så har jag inte haft förkänningarna och då börjar hjärnan direkt att fantisera..
Imorse när jag vaknade så mådde jag väldigt dåligt. Mådde illa och hade sovit oroligt. In på toa för tandborstning och diverse andra behov. Och där kom den.. Lika ovälkommen som djävulen i himlen. Mitt hjärta går i sönder ännu en gång. 
På pressbyrån köper jag det som behövs för idag. Choklad. Alvedon. Och de jävla tampongerna. De som jag inte kan förmå mig att köpa hem storpack av. För tänk om..
Kassörskan tittar medlidsamt på mig. Hon förstår vad jag behöver alvedonen för. Jag har ju ont. De hon inte förstår eller vet är att det är i hjärtat det gör ont. 
Varför tillåter jag mig själv att få upp hoppet? Varför måste jag bli så förstörd när den är sen. 
Varför kan jag inte ge honom chansen att vara en storebror. 
 
fan för denna dagen. 
 

Kommentarer

Postat av: MaMo

Publicerad 2013-08-27 13:56:03

Kram <3

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-08-27 23:39:20

Du skriver så jag lipar. Jag förmår mig inte att skriva att du skriver bra för det är ju inget bra...jag blir så ledsen och mitt hjärta stannar. Det finns ingen som är mer värd det än ni.
Älskar dig mina fina och underbara syster. ♥

Postat av: Ingela

Publicerad 2013-08-28 10:25:09

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela