leogroda.blogg.se

Om allt och inget. Om livet som mamma, fru, vän och människa. Om det som berör om det som får mig att le.

Storm

Publicerad 2013-10-28 20:26:22 i Allmänt,

Jonas ringde vid två och frågade om jag var på väg hem? 
-nehe du, jag slutar halv sex. 
- ja men 16.00 så slutar alla tågen att gå. Stormen är på väg. 
Jag min nöt hade glömt att ställa om min klocka så jag trodde att den var 15. Gaaahhh!! Bråttom. Pratade med chefen och stack mot tåget. Tågresan brukar ta 45 min. Nu tog den ca 2 timmar. Jonas hoppade på i Eslöv och där satt vi och mös ❤️ Skrattade åt att det säkert inte skulle bli något av det. 
Hemma i byn och upp på cyklarna. Mot dagis och hämtning av sonen. Hahaha. Vilket skämt! Cykla i detta vädret! En tants fick nästan en tjock gren i huvudet på stationen och på väg mot dagis så hörde Jonas en högy knak och en stor björk föll. 2 sekunder senare möttes vi av ett annat stort träd som vält inne på en skolgård :( 
väldigt läskigt att cykla vidare. 
Det blev mörkt och vissa sträckor stod vi nästan still på cyklarna. Hallååå medvind tack!! ;)
Jag är otroligt glad att jag åkte hem när jag gjorde, och att maken ringde och varna om tågen. 
Och jag är extra glad över att han köpt vin till mig. Tända ljus och ett glas rött. vad kan gå fel? ;)
Gatorna i byn är svarta och vi inväntar strömavbrott. Vi kan väl alla hålla tummarna för att alla om nio månader vet vad vi gjorde när strömmen försvann ;)
 

Kommentarer

Postat av: MaMo

Publicerad 2013-10-28 21:06:12

Hahaha, jag skrattar så tårarna rinner
Goa, fina , älskade Miis <3
Och jadå, tummarna hålls....hårt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela