leogroda.blogg.se

Om allt och inget. Om livet som mamma, fru, vän och människa. Om det som berör om det som får mig att le.

Så kan det gå

Publicerad 2013-10-31 22:20:58 i Allmänt,

.. Idag startade sonen dagen med att fråga om jag hade en bebis i magen.
- nej älskling. Det har jag inte.
Jag bävade för att än en gång försöka förklara för honom varför han inte får en lillasyster. Istället frågar han..
- men hur får man en sån tjock mage då?
Jag ville skratta rätt ut av lätthet. Men efter ett tag så sjönk frågan in.. Jag vet så klart att min vikt har gått upp mycket, magen växer och jag har inget annat än fett i den. Att jag äter skit istället för att ta itu med sorgen är bara tragiskt. Men Jag har ingen ork att ta tag i de känslorna. Den sorgen.. För den sorgen känns fel. -vi ska ju vara glada över att vi har ett barn-
DET ÄR VÄL KLART ATT VI ÄR.
Men det barnet förtjänar ett syskon... Och vi kan inte ge honom det. Så jag missköter mig själv. Bra jobbat eller?
Så det enda svar jag har till sonen är att alla ser annorlunda ut. Och att mamma borde träna mer.

Borde...

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2013-11-01 09:23:16

Kram! Måste vara grymt för er att vilja så mycket :( , men tänk på att det är viktigt att DU mår bra. Borde träna eller borde äta gott ... :) gillar man att träna, kan man göra det. Men är man som jag som gillar att äta gott istället, gör det! Alla ser annorlunda / olika ut. Det är bra att barn lär sig det. Att vilja ge sitt barn ett syskon måste vara ett tungt jobbigt krav. Viljan finns men ngt gör att det inte går. Låter så hemskt att du går och mår dåligt för det :( , finns det någon du kan prata med? Det är ju inte ditt fel, du får inte känns så! Du är underbar och en underbar mamma . Precis som du är! Se till att få bort känslan av att du sviker. Det gör du inte! Kramar i massor !!!

Postat av: Morhanna

Publicerad 2013-11-01 15:56:27

Älskade vän!

Jag vet inte så mycket om ditt förflutna.. Men det jag vet är att du är en underbar människa, och mamma. Du är klok. Du är omtänksam. Du är rolig. Du är härlig. Du är generös. Du är vacker. DU är fantastisk!! <3 Du sviker ingen, förutom dig själv, i dina tankar. Du är bäst precis så som du är, i alla lägen! Du finns för alltid i mitt hjärta, för att du har gjort ett sådant intryck på mig , under bara ett dygn, säger inte det dig något? Jag går bakom dig i varje steg. Kom så går vi ett steg. Tillsammans.

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-11-05 15:05:34

Gör det Du mår bra av ♥ Hör av dig När som om du behöver mig!!
Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela