leogroda.blogg.se

Om allt och inget. Om livet som mamma, fru, vän och människa. Om det som berör om det som får mig att le.

Jobb

Publicerad 2013-05-25 23:31:46 i Allmänt,

Jobb ja. Jag jobbar i butik. idag var en konstig dag. Jag jobbar på kundservice avdelningen och får ofta höra folks innersta tankar. Slängda i ansiktet på mig eller på andra liknande sätt. 
Jag är en förstående människa och visar även detta. Jag ser mig som hyfsat positiv. Men idag. Med 70% av kunderna som bara hade negativa tankar så  blir jag rätt snabbt nerdragen i dyngan. 
Men sen händer det.. En klapp på axeln av en kollega. Några värmande ord från en annan kund. Ett leende från tågvärden.. Och hemmakvällen blir med helt andra förutsättningar. Ikväll tackar jag just dessa fina människor som Inte bara lyfte mig från dyngan. Utan även tvättade rent mig. ;) 
 
Jag hoppas ni alla haft en underbar dag. Min började med orden " inatt drömde jag om kärlek... Och bilar" från sonen, vilka ord Från ett barn. Och avslutades med hopp om medmänsklighet. 
 
Sov gott. ❤

Kommentarer

Postat av: Nockinocki

Publicerad 2013-05-26 20:28:41

Kärlek och medmänsklighet är två fina ord...som borde användas mer och bättre.
Kram

Svar: Ja verkligen. Ibland blir jag mörkrädd för dessa folk som beter sig så illa.
leogroda.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela