leogroda.blogg.se

Om allt och inget. Om livet som mamma, fru, vän och människa. Om det som berör om det som får mig att le.

Hahaha

Publicerad 2013-07-15 22:30:21 i Allmänt,

In your face people!!! 
Bär jag ska kliva på tåget så står jag alltid sidan om dörrarna, så att resenärerna som ska gå av kan få göra just det.. Gå av. Men det är alltid samma visa. Folk står mitt framför dörrarna och tränger sig in. Jag blir gaaaalen ;) idag var inget undantag och jag fick snällt stå upp då sittplatserna snabbt tig slut. Jag stod precis vid dörrarna och trångt var det. En station innan Malmö C meddelades det i högtalarna att detta tåg inte skulle gå vidare utan det var byte på centralen. De där folken ( de som hade sittplatser och var nöjda med sig själva då de ännu en gång lyckats att armbåga sig fram till dem goa stolarna) jag såg paniken i deras ögon. Stressen, hur de ställde sig upp och hur ljuset gick upp för när de insåg att de aldrig skulle komma av tåget före alla oss andra. 
Jag log lite för mig själv där jag stod mitt framför dörren, redo för att gå av och byta tåg. Inombords skrattade jag högt med ett sådan där  skratt som bovarna i filmerna har. Ni vet? 
Om jag fick sittplats? Japp. 
Om jag njöt när jag såg den där käringen I fina kläder som tidigare stått mitt framför dörren? Nu stod hon upp i gången och tjurade. 
 
Mohahahahaha
 
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-07-16 12:33:47

Det märks att du är min syster, jag är lika samma ;) Tji fick dOm!!

Svar: Ja. Haha. Kände mig såååå nöjd. Karma de fick uppleva?
leogroda.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela